geo

geo

Розробка уроку з географії у 6 класі (дослідження). Черьомухіна А.О., гімназія №107.


Урок-дослідження
Тема: Дослідження «Робота з додатковими джерелами інформації для підготовки повідомлень про видатних дослідників та географічні відкриття».
Мета: повторити матеріал за розділом «Розвиток географічних знань про Землю; продовжити формування навичок  добирати додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі з різних джерел; працювати з картами маршрутів мандрівників і дослідників; оцінювати результати  подорожей та експедицій у різні часи; виховувати повагу до людей, які розвивали географічну науку та формували сучасні уявлення  людей про  Землю.
Обладнання: підручник, контурні карти, атласи, настінна карта, додаткова література про дослідників, відео фрагменти, портрети мандрівників і дослідників, Інтернет.
Тип уроку: дослідження.
                                             Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Урок проводиться в формі гри-подорожі. Учні об’єднуються в шість груп і виконують певні завдання. Учитель визначає час роботи груп на кожному етапі та час на підбиття підсумків чергового етапу уроку.
ІІ. Дослідження.
І етап.
СТАНЦІЯ «КАРТОГРАФІЧНА».
Кожна група отримує контурну карту і завдання до неї:
І група – підпиши географічні об’єкти, в межах яких відбувалися подорожі Васко да Гами;
ІІ група – підпишіть географічні об’єкти, в межах яких відбувалися подорожі Христофора Колумба;
ІІІ група – підпишіть географічні об’єкти, в межах яких відбувалися подорожі Фернана Магеллана;
ІУ група - підпишіть географічні об’єкти, в межах яких відбувалися подорожі Джеймса Кука;
У група – підпишіть географічні об’єкти, в межах яких відбувалися подорожі Ф. Беллінсгаузена і М. Лазарєва;
УІ група – підпишіть географічні об’єкти, межах яких відбувалися порожі І. Крузенштерна і Ю. Лисянського.
Завдання: представник кожної групи на карті різними прапорцями позначають ці об’єкти на загальній карті на дошці.
  ІІ етап.
СТАНЦІЯ «МОРЕПЛАВАТЕЛЬНА».
Кожна група заздалегідь готують фото, картинки або моделі кораблів на яких
відбувалися подорожі:
І група –  Васко да Гами;
ІІ група – Христофора Колумба;
ІІІ група – Фернана Магеллана;
ІУ група -  Джеймса Кука;
У група –  Ф. Беллінсгаузена і М. Лазарєва;
УІ група –  І. Крузенштерна і Ю. Лисянського.
ІІІ етап.
СТАНЦІЯ «БІБЛІОТЕЧНА».
Кожна група працює з додатковими джерелами географічних знань, які заздалегідь дібрано в кабінеті географії, шкільної бібліотеці та особистих бібліотеках учнів, Інтернеті.
Завдання: знайдіть у наданій вам літературі інформацію, яка стосується мандрівників та дослідників Землі.
ІУ етап.
СТАНЦІЯ «ПІЗНАВАЛЬНА».
Кожна група за допомогою додаткової літератури готує 1-2 хвилинну презентацію досліджень відповідних мандрівників та дослідників. На дошці розміщуються їхні портрети:
І група – Луїс де Торрес;
ІІ група – Віллем Баренц;
ІІІ група – Генрі Гудзон;
ІУ група – Вільям Баффін;
У група – Жан Франсуа Лаперуз;
УІ група – Жак Ів Кусто.
У етап.
СТАНЦІЯ «ГЕОГРАФІЧНИЙ КІНОЗАЛ».
Учитель пропонує учням переглянути відео фрагменти про дослідників(без звуку), учні повинні визначити про кого відео фрагмент.
ІІІ. Підсумки уроку.
Висновок. Географія належить до найдавніших наук світу. Багато дослідників внесли свій внесок в розвиток географії. Ми сьогодні ще раз ознайомились з їхніми досягненнями. Особливим ефективним є поєднання дослідження Землі з космосу з експедиційними дослідженнями на місцевості.
 Виставлення оцінок.
ІУ. Домашнє завдання. Опрацюйте відповідний матеріал підручника. Повторити тему «Пізнання і дослідження Землі».