geo

geo

Методичні рекомендації по проведенню ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад

Методичні рекомендації по проведенню ІІ етапу Всеукраїнських учнівських  олімпіад з географії.
ІІ етап Всеукраїнської учнівської  олімпіади з географії  проводиться згідно з вимогами Положення про Всеукраїнські  учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси – захисти науково дослідницьких робіт  та конкурси фахової майстерності  (затверджено наказом Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України 17 листопада 2011 року за № 1099 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 року за № 1318/20056, зі змінами, внесеними згідно з наказами МОНмолодьспорту України від 16.01.2012 № 29 та від 26.03.2012 №360).
Кількісний склад учасників ІІ етапу визначається рейтингом, приймають участь   учні 8 -  11 класів згідно рейтингу навчального закладу можуть приймати участь і  учні молодших класів   але не молодший, ніж клас їх навчання в школі. За бажанням учасник має право на загальних засадах брати участь у змаганнях серед учнів старших (порівняно з класом фактичного навчання) класів ( пункт 1.2. Положення).
ІІ етап олімпіади з географії  буде проведено 29 листопада за завданнями, підготовленими КЗ «ЗОІППО»  ЗОР і проводиться в один тур. Завдання мають два теоретичних запитання, одне з яких  за попередній курс, а друге за поточний клас.  Тести складаються з 12 запитань, що охоплюють матеріал всіх попередніх класів та  включають завдання на ерудицію. Тестові завдання     включають  основні поняття,  ілюстрації з фізичної та економічної географії, портрети видатних мандрівників та вчених, елементи задач, географічну номенклатуру. Одне з важливих завдань географічної  освіти – формування в світогляді учнів цілісної картини світу, яка формується тільки при системному засвоєнні  знань, тому в кожній паралелі є завдання для роботи з контурними картами.  Практичні завдань    становлять  два завдання:  експрес, бліц не більше 12 завдань.    Практичні завдання перевірять  знання карти, ерудованість та обізнаність учня з країн світу, цікавих географічних фактів, закономірностей природи, опису  об’єктів за зразком та заповнення таблиць, складання діаграм, графіків та розв’язування географічних задач. Бліц опитування   включає в себе короткі характеристики деяких географічних понять, явищ, подій.
Склад оргкомітету  й журі призначається наказом по відділу освіти районної (міської) державної адміністрації. Членами журі можуть бути всі члени районного (міського) методичного об’єднання географії, а також науковці, студенти – магістранти географічних факультетів та інші особи, які мають географічну освіту. Міський (районний) методист з географії є членом оргкомітету олімпіади, відповідальним  за умови її проведення, дотримання правил  і прав учасників.  Із числа найдосвідченіших вчителів у наказі призначається експерт – консультант, який вирішує спірні питання , надає наукові і методичні консультації і є головою апеляційної комісії.
Завдання відкриваються за пів години до початку олімпіади. Члени журі певного класу переважною більшістю голосів  мають право ви лучити чи відредагувати завдання, яке вони  вважають  недостатньо коректно сформульованими, або замінити його іншим, узгодженим всім складом журі.
Оргкомітет забезпечує учасників олімпіади відповідною контурною картою. Користування атласами, будь-якими посібниками, калькуляторами, мобільними телефонами під час виконання  всіх завдань  учням категорично забороняється. Оргкомітет олімпіади повинен завчасно повідомити учасників про обладнання, які повинні мати  при собі.
Під час виконання завдань потрібно , щоб у класі  були присутні два – три учителі з різних шкіл району чи міста. Відповідальні члени оргкомітету  після закінчення виконання всіх завдань шифрують і передають членам журі. Роботи, як правило перевіряються в день написання робіт. Голова журі здійснює розподіл обов’язків  між членами журі та виробляють критерії оцінювання, узгоджують з членами журі.   Протокол засідання журі  вивішується  для загального ознайомлення. У ньому повинні бути оцінки за кожне виконане завдання, підписи голови й членів журі, які перевіряли певні завдання. Кожен з учасників у визначений оргкомітетом  термін  має право подати заяву на апеляцію. Апеляція відбувається згідно  «Положення».
  Для підготовки дітей до олімпіади  рекомендуємо використовувати літературу: 
            В.Д.Попов Географічні олімпіадні завдання з відповідями та розв’язками : посібник / В.Д,Попов, Є.М.Бартош . – Суми :Вид – во СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2016. – 214 с.
            Шматько О.Є.Шкільний курс географії в тестах / О.Є.Шматько, ВФ.Вовк.- Х.: Вид-во «Ранок», 2014. – 448 с- (Серія «Енциклопедія тестових завдань».
            Лис Ю.В. Географічні олімпіадні завдання з відповідями  та розв’язками  : Посібник / Ю.В.Лис. – Кам’янець  - Подільський: Аксіома , 2008.-120с.

            Гілецький Й.Р. Географічні задачі та їх розв’язування. / Й.Р.Гілецький. – вид. 3 –тє, виправл. – Тернопіль : Мандрівець, 2016.  -  136 с.

Методичні рекомендації по проведенню ІІ етапу Всеукраїнських учнівських  олімпіад з економіки.
ІІ етап Всеукраїнської учнівської  олімпіади з економіки проводиться згідно з вимогами Положення про Всеукраїнські  учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси – захисти науково дослідницьких робіт  та конкурси фахової майстерності  (затверджено наказом Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України 17 листопада 2011 року за № 1099 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 року за № 1318/20056, зі змінами, внесеними згідно з наказами МОНмолодьспорту України від 16.01.2012 № 29 та від 26.03.2012
№ 360).
Кількісний склад учасників ІІ етапу визначається рейтингом, приймають участь   учні 9 -  11 класів згідно рейтингу навчального закладу можуть приймати участь і  учні молодших класів   але не молодший, ніж клас їх навчання в школі. За бажанням учасник має право на загальних засадах брати участь у змаганнях серед учнів старших (порівняно з класом фактичного навчання) класів ( пункт 1.2. Положення).
ІІ етап олімпіади з економіки  буде проведено 16  листопада за завданнями, підготовленими КЗ «ЗОІППО»  ЗОР і проводиться в один тур.  Завдання  включають вивчений матеріал за попередній курс та матеріал, що учні вивчили у поточному році. Але треба врахувати,  що до олімпіади з економіки треба готуватись заздалегідь і знання лише програмового матеріалу за певний період не дасть можливості досягти високих результатів.  Олімпіада з економіки включає  30 тестових завдань, два творчі та три різнорівневі задачі. Тестові завдання включають   двадцять теоретичних, які оцінюються в 1 бал, та 10 розрахункових тестів, що оцінюються в 2 бали кожен. Розв’язування творчих  завдань передбачає алгоритм можливої відповіді. Задачі повинні мати розв’язання з повним  поясненням. Розв’язування завдань не передбачає використання калькуляторів. Задачі   підготовлені  різних балів : 10 балів, 15 та 20 бальні.  В кінці олімпіади будуть вивішені  відповіді.
Склад оргкомітету  й журі призначається наказом по відділу освіти районної (міської) державної адміністрації. Членами журі можуть бути всі члени районного (міського) методичного об’єднання вчителів економіки , а також науковці, студенти – магістранти економічних  факультетів та інші особи, які мають економічну  освіту. Міський (районний) методист з економіки  є членом оргкомітету олімпіади, відповідальним  за умови її проведення, дотримання правил  і прав учасників.  Із числа найдосвідченіших вчителів  або науковців у наказі призначається експерт – консультант, який вирішує спірні питання , надає наукові і методичні консультації і є головою апеляційної комісії.
 Завдання відкриваються за пів години до початку олімпіади. Члени журі певного класу переважною більшістю голосів  мають право ви лучити чи відредагувати завдання, яке вони  вважають  недостатньо коректно сформульованими, або замінити його іншим, узгодженим всім складом журі.
 Оргкомітет олімпіади повинен завчасно повідомити учасників про обладнання, які повинні мати  при собі.
   Під час виконання завдань потрібно , щоб у класі  були присутні два – три учителі з різних шкіл району чи міста. Відповідальні члени оргкомітету  після закінчення виконання всіх завдань шифрують і передають членам журі. Роботи, як правило перевіряються в день написання робіт. Голова журі здійснює розподіл обов’язків  між членами журі та виробляють критерії оцінювання, узгоджують з членами журі. Протокол засідання журі  вивішується  для загального ознайомлення. У ньому повинні бути оцінки за кожне виконане завдання, підписи голови й членів журі, які перевіряли певні завдання. Кожен з учасників у визначений оргкомітетом  термін  має право подати заяву на апеляцію. Апеляція відбувається згідно  «Положення».